fredag 12 maj 2017

Pudelhelg och tårar av lycka

Vilken vecka!!

Hundfrissörhelgen blev en riktigt kul men slitsam helg.
pudelklipp stog på schemat......trodde jag hade lite koll på pudel men nej, jag var inte i närheten!!!
Oj va det är svårt att bada och klippa pudel. Massor med linjer att hålla koll på, aaaaahhhhh jag blir snurrig bara att tänka på det 😅
Men det är så kul när det blir bra. För jag lovar när man står där med en blöt och nybadad pudel så tänker man.....Hmmm var ska jag börja.....vilken linje var det nu jag skulle börja med? Skulle hunden ha "man" eller hätta, bollar, pompom, kort eller lång päls, lammklipp eller?! 
Det ser så lätt ut när man ser proffsen klippa. 
Jag skulle klippa lärarens storpudel på söndagen och han skulle ha "man" .  Jag sov knappt en blund natten mellan lördagen och söndagen så nervös var jag, vill ju inte klippa fel på lärarens hund, då är det kört, eller 😜
Det gick faktiskt hyfsat bra i slutet men det tog nästan 5 timmar.

Jag älskar pudlar, det gör faktiskt hela min familj, så vem vet kanske blir det en pudel igen någon gång. Ni som följt mig ett tag vet att vi har haft en underbar storpudel.  Älskade Nisse som ju gick bort i hjärtfel bara 5 år gammal.
En klokare hund får man leta efter.

Jo men de blev rätt bra. Två av offren denna helg 😊
Älskade Nisse 💗


Ja som sagt jag var heelt slut efter den helgen men jag fick ny positiv energi i form av ett meddelande från Sagas matte.
Saga debuterade i utställningsringen på internationella utställningen i Lidköping.

Sagas kritik:
8 månader välbyggd valp. Utmärkta propotioner. Utmärkt rastypisk. Välburna öron. vacker kraftfullt och proportionerligt huvud. Mycket välburna öron. Fin hals/rygglinje. Utmärkta vinklar. Bra rörelser. Stor potential.
WOW första utställningen hon deltar i, dessutom internationell!!
Är så stolt. 
Grattis Saga och matte Anna-Carin 💝
Saga kunde inte få ett bättre hem!
Lite valpbilder på saga 💖😍



Saga har alltid varit en cool tjej med mycket egen vilja. Jag är övertygad att den damen kommer att gå långt.
Nu hoppas vi på lite värma för mina plantor behöver verkligen det!


2 kommentarer:

  1. Du är så duktig på trimmeriet! Det också!! Finns ju snart inget du inte gör. Haha!
    Så fin han var, Nisse.
    Ja, pudel skulle jag lätt kunna ha!! Fina och trevliga!
    Ha en bra vecka
    Kram!!

    SvaraRadera