torsdag 6 augusti 2015

Agility aktivering

Gjorde ett fynd idag.
Köpte agilityhinder, 50% rea på Granngården.
Så klart jag slog till!!
Perfekt som aktivering. Jag har ju inte direkt de smidigaste agillityhundarna men som sagt en bra aktivering är det helt klart om man gör det på deras villkor!
Bjöd över Therese och Lystra för en agilitypremiär.

Kanske inte den bästa dagen för vår debut...det var ju en varm eftermiddag :)
Lystra flög över hindrena trots värmen, Sonja håller ju fokus och älskar att jobba men lilla Lilly tyckte det var sådär. Lystra och Lilly hade ju lekt som galningar medans jag och Therese monterade hindrena så de två var ju slut innan vi började så hmm kanske inte fullt fokus av Lilly trots väldigt gott godis :)
Men jag testade igen med Lilly när hon hade vilat lite och då gick det mycket bättre!
Måste ändå säga att det faktiskt var riktigt kul och helt klart värt 340kr (för allt)
Här kommer en drös med bilder :)
Fotograf Therese!
 Två av mina älskade tjejer!!





 Om jag sträcker ut mig så jag blir lika lång som en tax så kanske jag når godiset utan att flytta benen....eller?!
 Titta va fin Lystra är!

 Hoppsan rivnig...4 fel :)

 Men den här gången fixade jag det!!
Som sagt en bra aktivering om man håller det på en rimlig nivå för frallorna och som sagt riktigt roligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar