lördag 19 juli 2014

Billiga Nisses

På förmiddagen åkte jag och Therese till billiga Nisses i Rockhammar en liten by i närheten.
Där kan man fynda allt möjligt.
De säljer jättebilliga tyger, gardiner, vaxdukar mm.
Alla tyger och vaxdukar på metervara kostar bara 25 kr metern!!
Jag behövde vaxduk på meter, det är perfekt under valparna. Först vaxduk sedan tidningspapper och sist en fäll.
Valparna är så stora nu så jag måste flytta ut dem till köket och en valphage nu. Vi har ett litet kök så det blir nog bara en valphage och inget mer :) Vi får helt enkelt äta i tv rummet ett tag framöver, vi har ett matbord där så vi slipper ju äta vid tv-bordet iallafall.....Vad gör man inte för sina bebisar :)
Det blev lite hundleksaker till valparna med. De ger jag inte till Alma och Sonja för då är de demolerade på nolltid.

Sedan var det ju lunch för valparna, lite mousse med välling. 
Jo det gick ner idag med. Det blev ett litet smakprov till middag också :)

Dagens fynd!
 Det är inte lätt att ta kort på valparna nu för de struttar runt :)
Ser ni klorna, jag klippte dem härom dagen!!
Måste klippas imorgon igen.


 Siesta :)

2 kommentarer:

  1. De är så underbart härliga, de där smågrisarna! <3
    Vad spännande för dem med den "långa" flytten ut till köket. Vad kul för dem att testa de nya leksakerna.
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Ja idag har de fått flytta in i köket, men bara på dagarna, kvällarna får de sova i valplådan ett tag till :)
    Kramar!!

    SvaraRadera