söndag 25 augusti 2013

I blåbärskogen!

Idag beställde sonen blåbärspaj, så jag, sonen, Alma och Sonja gick ut i skogen för att plocka blåbär.
Kommer inte ihåg när jag plockade blåbär sist, är verkligen ingen "plocka blåbärs människa" kantareller plockar jag gärna men blåbär... det tar ju sådan tid!!!
Men det var faktiskt avkopplande, man gick där bland blåbärsriset.
 Tjejerna var med på noterna och for runt bland riset i full fart. En som VERKLIGEN uppskattade blåbären är vår lilla skrålla Sonja, hon blev helt tokig i blåbär :)
Och ja vi fick ihop bär så det blev en paj!

 Ok då börjar vi plocka bär!

 Jag tar det här hållet så kan du ta det andra hållet.
 Jaha det är så de ser ut?!

 Jag hoppar upp på stenarna och kör lite balansövningar medan ni plockar bär.


 Jag bara ÄLSKAR blåbär!!!


 MUMS!!

 Blåbärsriset är så högt att tjejerna knappt syns

Det blev en paj tillslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar