fredag 26 augusti 2016

Trollungen Sonja i mitt hjärta

Igår kl 09.30 somnad min älskade trollunge in.
Mitt hjärta är så fullt av tårar, det finns inga ord som beskriver sorgen efter henne.

Hon var en så speciell liten tjej, full av glädje till livet.
Älskade att jobba.
Älskade att vara ute. Det spelade ingen roll vilket väder det var.
Minnena från när hon jagar regndroppar eller snöflingor kommer alltid att finnas hos mig.

Den sista tiden har vi varit hos veterinären, ja jag vet faktiskt inte hur många gånger.

Det var som om kroppen slutade fungera på henne.
Ingen vet vad som var fel.

Sista spåret jag la till henne orkade hon bara kanske en fjärdedel av det hon brukade göra men även om hon var så sjuk ville hon så mycket.

Jag har haft ett stort stöd i min veterinär Camilla Kruse på Lindesbergs Veterinärpraktik.
Henne har jag kunnat ringa när som helst och hon har varit där, i min sorg när jag har storgråtit som ett litet barn.
En varm kram till henne!

Jag är trots sorgen djup tacksam för våra underbara valpar som mår bra, växer så det knakar och idag har två av dom öppnat ögonen och de andra är på gång. De är så söta så man smälter. Jag kan sitta vid valplådan i flera timmar och bara titta, klappa lite lätt och snusa på dom små liven!

Idag blir det en minnesstund för vår lilla trollunge Sonja.
Love you so much!!










För alltid i mitt hjärta!! <3

6 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt sorgligt...det finns inte ord.
    Nu slipper hon lida och får vila på de evigt gröna ängarna!
    En stor, varm kram till er som står kvar i sorgen. Jag vet hur det känns....men saknar ändå ord....
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Anna-Carin Karlsson26 augusti 2016 kl. 14:16

    Lider med dig ! Det gör så ont att mista en vän, särskilt när man trodde att man hade så mycket mer tid tillsammans ! Sonja hade ett toppen hund-liv och du kunde nästan ta ned månen för henne: du har gjort ALLT - tänk på det ! Men sorgen och saknaden efter just Sonja kommer ju finnas där alltid men såsmåningom blir de glada minnena dominerande istället för sorgen och saknaden...Vilka omvälvande veckor för er ! Styrkekramar och nospussar från oss

    SvaraRadera
  3. Men fy vad sorgligt!!! Usch vad ledsen jag blir..... Fina Sonja. Tänker på er och skickar massor med kramar!! Hoppas att hon träffar vår lille Mats i hundhimlen❤️

    SvaraRadera