söndag 28 augusti 2016

Hej världen!

Först vill jag tacka alla underbara människor för alla fina  meddelanden, sms, mail mm. med tanke på Sonja, TACK!! 
Kan fortfarande inte fatta att hon är borta.

Det känns som det blivit lugnare med hundarna, jag tror de visste att Sonja var jättesjuk.

Nu har alla fyra chokladpralinerna öppnat sin ögon.
Ååååå de är helt underbara alla fyra!!

Jag har klurat på namn ett bra tag.
Förra kullen är döpt i kärlekens och drömmarnas tecken.
Jag har inte döp valparna i bokstavsordning utan tycker det känns bättre för mig att gå på känsla.
Den här gången blir det efter ABBA låtar. Jag tycker mycket om ABBA, har gjort det sedan jag var liten. 
Lyssnar alltid på ABBA när jag städar, kör bil mm.
Sjunger hellre än bra ska tilläggas :)
Så jag tänkte döpa de små liven till Agnetha, Björn, Benny och Annefrid......
Haha, nej jag skojar men de får namn efter ABBA låtar.

De har börjat röra sig mer nu. De har ökat jättefint i vikt, typ i samma takt som lilla Lilly minskar i vikt. Nu har jag ökat hennes matportioner igen och hon äter med god aptit.

 En av tikarna som kommer få namnet
 Howsweet Angel Eyes
Hon får nog stanna kvar hos mig.
En liten minikopia av sin far :)
 Här har vi en av hanarna. De är som kopior av varandra, man ser knappt skillnad på de två. Jag har lärt mig nu men måste titta två gånger. De är till och med lika tecknade. De båda kommer bli riktiga snyggingar, de har en underbar färg!
Den här killen heter 
Howsweet Rock Me

 Hane nr 2. Som sagt de är kopior av varandra.
han heter
Howsweet Tiger.


 Tik nr 2, lilla fröken proppmätt :)
Hon är så söt, har varit störst från första början. En nöjd liten dam som inte säger mycket förutom när hon är hungrig :)
Hon heter så klart....
Howsweet Dancing Queen


Lite gymnastik i valplådan :)

4 kommentarer:

  1. Man får ju hjärtsnörp av de där bruna små dockorna!!!
    Ljuvliga, underbara!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Dom är ju så socker söta! 😍
    / Elin thor

    SvaraRadera