torsdag 11 augusti 2016

Tempar och väntar

Nu är vi verkligen på upploppet!
Det tempas men ännu är Lilly inte riktigt där, hon ligger på en temp runt 37,3-37,6.
Alla mina hundar har en normal temp på runt 37,5-38 grader.
Vi väntar och väntar på att tempen ska falla ner mot 36 grader då är det på gång. Nu är det inte alltid man hinner med den nergången så man ska inte lita blint på tempen.
I natt var hon orolig och bäddade för första gången i valplådan men de kan hålla på och bädda runt flera dagar innan det är dax.
Hon har också varit lite rastlös i dag så vi får väl se vad som händer de närmsta dagarna.
Hon är ju som sagt mycket bättre på att äta nu men jag börjar dra ner lite på maten  för hon är redan full med mjölk och jag vill inte att hon ska åka på mjölkstockning.

Det första veckorna går fort men den sista tar evigheter!!!

I övrigt är det lugna gatan här.
Just nu är min man ute och plockar svamp med Rex, han behöver få röra på sig. De andra är här hemma med mig och myser.



5 kommentarer:

  1. Anna-Carin Karlsson11 augusti 2016 kl. 10:29

    Så otroligt spännande !! Tänker på er så mycket och hoppas att det går bra. Kramar !

    SvaraRadera
  2. GAAAAHH, vad spännande!!!
    Stort lycka till, vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va spännande!!!! Stort lycka till! Och hoppas att de kommer snart!!❤️Kram Anna och Liv

    SvaraRadera