fredag 19 augusti 2016

Mat och sovklocka

Nu börjar vi landa både Lilly och jag.
Vi börjar komma ikapp alla timmar utan sömn ( ok jag är inte helt utvilad ännu men nästan....man går på ren vilja) smärtan och omställningen för Lilly. Hon är mycket piggare nu och det börjar lysa från hennes ögon igen, så skönt att se!!
Hon är en lika mysig mamma som Alma. Ni skulle se Almas ögon när hon hör valparna pipa, de blir stora som tefat man riktigt ser hur hon vill komma in och mysa med dom små. På tal om det....tror ni Lilly var imponerad över att behöva valpa på mitt kontor, vilket jag tyckte var en toppen ide. Nej du matte några nätter där sen fick det vara nog även om hon sov brevid mig. Hon skulle bo i vårat sovrum. Sagt och gjort samma dag som jag och maken bar upp allt satte hon igång att valpa. Hon vet vad hon vill precis som sin mor , lilla hjärtat.
Hur som helst hon är nöjd, ett kompostgaller räcker hon ser och hör de andra i flocken och det är bra för bebisarna med.

Det är mycket äta och sova nu för de små. De äter på bra och alla fyra har ökat bra i vikt.
Lilly är förstås alltid hungrig nu. Man känner sig så elak när man inte kan ge henne för mycket mat för hon är som en mjölkmaskin, hon fullkomligt pumpar ut mjölk och jag är rädd att hon ska få mjölkstockning så jag håller igen lite. Hon får massage och jag mjölkar ur några gånger per dag.

 En av grabbarna, visst är han söt!
 Flickorna tar en tupplur.
 Grabbarna tar ett mellanmål.
 Ja och så är det lunchdax :)
 En liten tupplur på det.
 En av tjejerna och en av grabbarna. Grabbarna är så lika så jag har fått märka en för att hålla isär dom men nu börjar jag se skillnad :)
 Mor med sina döttrar <3
Och lite tvätt av en dotter.
 Medans Lilly skötte sina små tittade jag Rex och Alma på OS, hästhoppning. Rex var väldigt intresserad, satt nästan en timme och tittade!
En skön helg önskar vi er alla!!

2 kommentarer:

  1. Anna-Carin Karlsson19 augusti 2016 kl. 14:13

    Vad skönt att det börjar stabilisera sig för er alla efter en omvälvande start ! Så duktig Lilly är och vad fina valparna är. Fin tigrering ! Rex och Alma är ju störtsköna som tittar på hästhoppning..Smarta vovvar som allmänbildar sig...Hoppas du hinner sova lite mer dagarna som kommer..Vilken vecka ni måste haft !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu börjar vi komma ifatt! Visst är det roligt att se när något på TV:n fångar hundarna :)
      Mvh
      Alexandra

      Radera