söndag 8 november 2015

Dogparkour på höga höjder

Tog med maken och tjejerna till skogen redan kl 9.00 i morse.
Jag är så glad att jag bor så nära skogen men ändå så nära staden.

Mina tjejer har ju från början fått lära sig att hoppa upp på stena, stubbar, balansera på stockar mm.
Allt för att få en bättre kroppsuppfattning =proprioception och bli starkare i rygg, leder mm. De har också lättare att skada sig om de inte har övat upp sin propriception.
Man måste dock vara försiktig när de hoppar upp och framförallt när de hoppar ner, ibland får man lyfta ner och upp dem så de inte gör illa sig.
Men vilka frallor jag har fått.
Sonja har en HELT fantastisk balans och proprioception, ni skulle se henne, hon är som en cirkushund, stenkoll på sin kropp.
Tji får de som säger att frallor inte kan både det ena och det andra.....
Mina kan!!
Med rätt motivation.
De kan också springa flera timmar i skogen utan att bli trötta eller få svårt att andas.
Ja, ok Alma gör väl som vanligt lite som hon vill......men det är charmen med henne och andas untan att flåsa är inga problem <3

Ja, hur som helst så finns det ett avsågat träd med två smala stammar på som är ca 170cm högt. Jag har gått och spanat på det där och vet att Sonja skulle fixa det galant.
Så idag när jag hade maken och kameran med sällde vi upp henne på stammarna.
Kan lova att jag aldrig hade gjort det om jag inte visste att hon fixade det och med min man vid hennes sidan.
Skulle tex aldrig sätta upp Alma eller Lilly där åtminstone inte nu, de har inte samma proprioception och koncentration som Sonja.

Väl hemma igen blev det bad av alla tre för Sonja och Alma hade hittat någon mysig skithög att gosa in sig i!!!









För att få en liten uppfattning om hur högt det är så kan ni tänka att min man är 184 cm lång....Och det är smala stammar hon står på.
Visst är hon duktig!!

2 kommentarer:

  1. Superduktig!! Det är kul med klättring och balansering!
    Kram på er, hela bunten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dhon duktig lilla cirkushunden!!
      Kram tillbaka!!

      Radera