fredag 23 maj 2014

Morgonpromenad

Den här veckan har det varit full fart.
Valpkurs på onsdag. Där tränade vi hantering, hälsa fint och början på stanna kvar.
Igår kväll var jag och lyssnade på Sara när hon föreläste om rädsla hos hund.
När jag tränar rädda hundar så är jag jätte noga med att först och främst kolla upp hur och när allt började, är det smärta, en händelse, arv/miljö eller något annat som utlöste rädslan.
Utefter det lägger jag upp en "träningsplan". Man måste gå väldigt LÅNGSAMT fram när man tränar rädda hundar!
Bakslag några gånger är inte helt ovanligt, men det går om man har tålamod!!

Kl 6.30 i morse tog jag tjejerna ut på en långpromenad i skogen innan det blev för varmt.
Det var lagom varmt och tyst förutom göken som gol i bakgrunden.
Alma i koppel och Sonja fick springa lite lös. Måste ju ha koll på Alma nu så hon inte hittar en massa skit att rulla och snaska på. Hon tycker det är helt ok att gå i koppel fast Sonja är lös, tvärtom Alma lös och Sonja i koppel gillas inte av Sonja :)
Efter det blev det en tur till frissan och sedan hem och fixa i trädgården.
Nu har vi grillat och dricker ett glas rose´vin i värmen.
Livet är bra skönt!!





Imorgon ska vi fortsätta måla huset...
Trevlig fredagkväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar