torsdag 1 maj 2014

1:a Maj

Det blev en regnig och kall Valborg.
I går kväll hade jag en valpkurs mellan  kl 18.30-19.30, jättekul, mysiga valpar, hussar, mattar och lillmattar. Sedan hem och byta om för att fortsätta ner till Majbrasan. 
Oj va det regnade!!

I morse tog jag tjejerna på en lång koppelpromenad. De löper ju och Alma är nyparad så koppel på :)

Efter det blev det lite vila för att sedan träna lite rallylydnad med Sonja.
Det har ju blivit lite si och så med träningen den sista tiden...
 Ska vi gå någon gång?!
 Oj, undrar vad det luktar här :)
 Vi traskar på!




 Trötta tjejer <3
Just den här skylten har vi lite problem med. Sonja vill gärna ställa sig upp för att kolla mig...Bara att träna på!

Småfranskan kom i veckan.
I den hade de ett reportage om specialsök. Det är ju inte så vanligt att man tränar specialsök med frallor, men jag och Sonja har ju gått grundkursen. Hon älskar att jobba med nosen så planen är att fortsätta i höst.
Och vet ni....
Vi var med i reportaget!!! Så kul!!!!
Min erfarenhet är att alla hundar kan jobba med nosen oavsett ras, det är motivationen som är nyckeln:)

Inte nog med det.. Jag och Therese hade ju en frallaträff den 12 April.
Det var också med på ett helt uppslag!! 


 Sonja på bild i Småfranskan!
Och här är vi igen.
Kul eller hur!!!

2 kommentarer:

  1. Gaaaahh, vad söt bilden var när de sov bredvid varandra!!! Halleduttingen!
    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. Ja de brukar sova så :)
    Kramar!!

    SvaraRadera