söndag 6 maj 2018

Vårvärme, utställning och pyssel i trädgården

Fredag kväll, jag jobbar sent med behandlingar, klipp och bad. Var färdig med städ och journalskrivningar ca kl 20,00 i fredags kväll 😅
Som tur var hade maken och sonen tacosen färdig när jag kom upp lite lätt slutkörd efter veckan.

På lördag morgon packar jag bilen och far med Sture på en inoff utställning i Kvinnersta utanför Örebro.

Har inhandlat en vagn nu en stroller för hund. När jag såg sådana vagnar första gången tänkte jag ....hmmm en "barnvagn" till hund 😁.....men efter ha dragit på bur, tält, ryggsäck, stolar, en galen fralla i änden av ett koppel så har jag tänkt om. Testkörde en sådan vagn i Västerås och blev glatt överraskad. Min man sa en sådan ska du ju ha.
Hem och beställde en direkt ( har lite bättre pris när jag beställer via nätet och det är ju aldrig fel!) Jag åker ju oftast själv och då är det lite bökigt att ha koll på allt.

Så när jag och Sture for till Kvinnersta i lördags var vagnen med. Hade inte hunnit testköra den med Sture men det blev tummen upp från honom!
Tror han kände sig trygg och jag var lugn när jag visste var jag hade allt 😉 
Väl där blev det en VARM dag. När det var dax för oss tänkte jag ( ja jag vet man sak inte tänka så men jag är bara människa och det här var en lite träningsutställning) Måtte vi inte bli BIR så vi får sitta här hela dagen. Sture blev bästa hane....Men i konkurrensen blev han BIM. Även den här gången ville domaren ha en kortare modell och tiken som van var söt men superkort. 
Sture fick jättefin kritik och domaren sa öppet att han tyckte bättre om de kortare frallorna men gillade Sture jättemycket, speciellt hans huvud. 
Ja jag och Sture blev glada, 2:a är aldrig fel och vi var hemma igen kl 12,00 så vi hann mysa i solen resten av dagen. Eller han myste med Alma och Lilly i solen jag fixa i växthus och rabatter.
Sture i nya vagnen 😍

Idag har det också blivi trädgårdspyssel. Jag har beskurit rosor med mina nya så bra "roshandskar" har velat haft sådana länge för man river sig på alla taggar men jag har varit lite snål men nu var det rea på Granngården så då slog jag till. Att jag inte gjort det innan!!

Fick visst med mig en diamant till rabatten med när jag inhandlade mina handskar, vet inte hur det gick till?!😊

Nästa helg är jag faktiskt helledig i 4 dagar!! Inget inbokat. Har varit stenhård mot mig själv( riktigt jobbigt ibland när jag så gärna vill boka in någon lite hund, men nej nu behöver jag vila)
Ska bara förbereda för några föreläsningar som jag ska ha nu under våren/sommaren det är allt.
Det verkar som det ska bli bra väder, då mina vänner blir det mycket jäsa i en solstol.....möjligen ta en liten tur till växthuset men det är allt.
 Världens bästa roshandskar🌹
Diamanten så vacker!
Ha en riktigt bra vårvecka!!!

2 kommentarer:

  1. Men asså, vilken superfin vagn!! Den förstår jag att du blev nöjd med - och Sture med! Grattis till BIM. Inte illa!! Men så är han snygg också!
    ROSHANDSKAR, det ska jag köpa!!!! Vilken bra idé!
    Och diamanten var ju också skitsnygg! Du har ju blicken för detaljer!
    Ha en superskön kortvecka! Synd att vi inte missar världens längsta arbetsdag här i början av veckan....men man kan inte få allt.
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du den där vagnen är ju toppen!!
      Roshandskar ska du absolut ha, ångrar att jag inte köpt innan :)
      Kramar!!

      Radera