torsdag 18 januari 2018

Snö mängder med snö!!

Nu har vinter kommit på riktigt. Det har snöat massor några dagar nu ⛄
Idag när vi var ute så fick hundarna jobba för att ta sig fram😊
Det blir så fint i skogen med all snö men som sagt man får pulsa på ordentligt.
Lilly och Sture tycker det är kul med snön.....Alma ja hon ligger hellre inne vid brasan och myser men visst hon kan busa lite hon med.

Annars rullar det på, jag börjar så smått hämta mig från smällen i huvudet men det har tagit ett bra tag och jag blir fortfarande fort trött så jag tar det lugnt.
Passar på att mysa med mina hundar och tar promenader och busar lite i snön. 

Tänkte börja träna Nose Work med Sture men han tycker det är sådär kul. Man ska göra samma moment ca tre gånger när man lär in.....Sture gör en gång sedan tycker han att det får räcka. Jag har provat med både godis och leksak men nej det är nog inte hans grej 😅
Så då testade jag med Lilly och då gick det betydligt bättre, hon tycker all nosaktivering är så kul, det får nog bli henne jag jobbar NW med istället 😊

Som sagt det är inte lätt att vara en fralla i skogen när snön når över magen 😂










Nu myser vi framför brasan alla tre hundarna och jag!!

2 kommentarer:

  1. Skönt att du börjar hämta dig efter smällen! Oerhört otäckt!
    Oj, vad snö ni har!! Ser nästan ut som här i Norrland. Eller nä, här är det nog 60 cm, så inte riktigt lika mycket. Ändå lite mysigt att ha snö när det ändå ska vara vinter! Men det gör inget om vi får en riktigt låååång vår!
    Vi ses nästa helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu börjar jag hämta mig.
      Ses på söndag vännen!!
      Kram

      Radera