tisdag 6 juni 2017

Nationaldagen

6 juni 2017. 
Sveriges nationaldag!
Tycker man ska fira vårat fina land, vi har det förbaskat bra här i Svedala😊

Vi vaknade kl 07.00. Kaffe på sängen och även alla tre hundarna i sängen med så mys på hög nivå.
Jag och maken tog alla tre till skogen redan kl 08.30 på en långpromenad. Då var det grått men varmt ute.

Efter det frukost. Kl 11, jag hade min första av 2 bad och klipphundar för dagen.
Först ut lilla Tindra powder puff ca 1 år. Så fantastiskt söt liten tjej som behövde lite tovutredning. Bad, fön, tovutreda med balsamspray och fixa till lite med saxen. Det tar längre tid än man tror ca 2,5 timmar faktiskt. Men så fin hon blev!!
Efterv det var det tibetanska spanieln Hubbes tur. Han skulle fixa till sommarfrillan. Dax för nerklipp, skönt för hunden om man inte tänker ställa ut eller liknade. Då är det skönt att slippa all päls under sommaren. Bad, fön och klipp med maskin samt fixa till öron, svans mm. Nu hade solen kommit fram och då blir det varm i mitt lilla kryp in 😎
Men vilken cool kille Hubbe var. Det var första gången vi träffades och han bara stog på bordet och lät mig göra det jag skulle. Men när jag kom till  vänster bakben så märkte jag att han inte riktigt ville vara med längre. Jag kände igenom och ja undrar om det inte var något där vid knät....
När så matte kom för att hämta honom, frågade jag om han har haft ont i bakbenen. Jo då för ett år sedan hade han gjort illa vänster knä  men de trodde han var bra nu.....jag kanske har lite koll ändå 😉

Lite bilder från en grå morgon men en varmare för och eftermiddag. Först mina galningar i skogen sedan Tindra och Hubbe före och efter bad och klipp.










En glad nationaldag önskar vi er!!

2 kommentarer:

  1. Så fina de blev, vovvarna! Du är så duktig!
    Tänk, vilken bra kombination med trim och massage! Kunna se hur hunden verkar må och dessutom kunna ge behandling av hundens ömma punkter.
    Fina bilder på frallorna också!!
    Saknar er!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen.
      Saknar dig med massor!!
      Kramar

      Radera