fredag 16 oktober 2015

Hundmassage

Oj då har den här veckan flygit förbi.
Nu börjar det rulla in en hel del hundar som är i behov av massage och det är så fantastiskt kul!!
Jag är så glad att se vilken otrolig skillnad massagen gör på hundarna.
Jag har flera hundar som kommer regelbundet nu, det är framförallt lite älder hanhundar med artros som har gjort stora framsteg från att de har varit stela och halta ( hundarna som är halta har blivit undersökta av veterinär innan jag behandlar dem )
Från att de bara har kunnat gå korta promenader eller lite korta ridturer vilken en av mina patienter ej kunnat så hänger de med nu på långa skogspromenader eller lugna ridturer utan hälta!!
Just nu behandlar jag en agilityhund som har haft problem i nacken, matte har knappt kunnat röra nacken. Vid första besöket hittade jag stresspunkter vid trapezius ursprung som jag behandlade. Värmen som spred sig när jag fick igång cirkulationen och stresspunkten började släppa var helt otrolig och hunden började slappna av och nästan somnade. Det behövs flera besök när man behandlar stresspunkter. Jag informerade matte att han nog kommer vara lite trött efter behandlingen.
Hund och matte var på återbesök idag och då berättade matte att hunden sovit som en stock efter förra besöket och att det inte varit några problem att röra nacken nu :)
Det är verkligen en lycka när man får sådan feedback!!

Tyvärr så har mina egna hundar haft en väldigt lugn vecka.....Men jag tror att de faktiskt behövde det.

Imorgon kommer min kära far och är hundvakt en vecka för jag, min man och son ska åka på en välbehövlig semester till solen!!
Det kommer kännas jättekonstigt att vara utan tjejerna en hel vecka.....det har faktiskt aldrig hänt, en helg har varit max.
Fast jag vet att de kommer bli vääääldigt bortskämnda!!

Jag bjuder på lite gamla bilder på Ebbot, Liv, Sonja och Lilly när de får massage.



















Om du vill boka en hundmassage till din hund så hör av dig till mig på:
kennelhowsweet@telia.com
eller
070-201 88 43

Ha en riktigt bra vecka så är vi snart tillbaka!!

5 kommentarer:

  1. Jag vill boka en tid till Liv, men det är ingen panik! Vi kan höras när ni kommer hem! Ha en riktigt skön semester!!! Njuuuuut :) Tjejerna kommer säkert att få det mysigt, men visst saknar man dom när man är på semester....:( Sista bilden på dig och Liv... Ren kärlek ❤️Så genuin på nåt sätt! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt Anna!! Vi hörs när jag är hemma igen.
      Tänk att lilla Liv tillbringade sitt första dygn i min BH :) Hon har verkligen en speciell plats i mitt hjärta <3
      Kramar!!

      Radera
  2. Superroligt att du kommit igång så bra med massagen! Vad roligt att se så tydliga resultat!
    Ha nu en alldeles uuuunderbar semester! Njuuuut!
    Stor, varm kram!

    SvaraRadera
  3. Jaaaa, jag tänker också på det ibland! Vilken kämpe! Och du med, som inte gav upp utan gav henne all energi första dygnen! ❤️Och nu är hon världens finaste tjej! Lite envis, men det hör ju till rasen :) hihiii... Kraaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja tänk vilken liten kämpe, envis redan då :)
      Kramar!!

      Radera