söndag 23 juni 2013

Midsommar

Midsommar har passerat....Vi har som tradition att bjuda släkten hit på midsommar....Det började med att jag och kära maken tog fram alla bord och stolar....men så fort vi var färdiga så började det åska som bara den, in med allt i ladan...men när det hade åskat över så började solen skina och det blev 25 grader och SOOOOL hela dagen!!!

 Glad midsommar!!!
Kolla matte vilka fina tungor vi har!

En annan tradition som jag och min son har är att gå på cirkus på midsommardagen. Cirkus Olympia kommer hit varje år och är en mysig liten familjecirkus. Det är så kul!! De är så mysiga med djuren om det blir fel så gör det inget, man kan se att de använder sig av opperant inlärning. De har kameler, hästar, alpackor, lama, getter, ankor och hundar förstås. Helt otroligt att se djur som alpacka, getter och ankor göra konster..getter som hoppar över liggande alpackor, ankor som hoppar över små hinder..helt otroligt. Rekommenderar verkligen Cirkus Olympia.

 Så fina!!
Vilken goding!
 Rast och vila...


 Åååh alpackor!! De är bara såååå söta.Jag kan verkligen tänka mig att ha några alpackor!!
 Sockervadd, cola och godis hör till!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig midsommarhelg ni haft!
    DEN cirkusen vill jag också gå på - inte de där andra som man nästan är ledsen efteråt. Här verkar djuren ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Det är en jättemysig liten cirkus.
    Vi hade en toppen helg, för en gångs skull var det ju bra väder med!!

    SvaraRadera