söndag 8 april 2018

Var är våren?!

Var har våren tagit vägen?!
Idag har jag fått plantera om alla mina plantor i sina stora krukor trots att jag inte kan sätta ut plantorna i växthuset än på länge.
De har vuxit så mycket så jag hade inget val. Nu får dom bo i garaget och kanske komma ut i växthuset på dagarna när jag är hemma.....Lovade ju mig själv förra året när det var lika dant, kallt ända fram i juni, att inta så förtidigt i år, men vad gör jag?!.....Jo såklart så så fort fröna kommer till butikerna 😅
Nåja det ordnar sig, nu får jag nog iallafall tomater tidigt!

Annars har veckan varit bra. Jobbat såklart men också hunnit med en hel del mys med doggsen. Tyvärr har jag varit lite dålig på att ta med kameran men det får jag bli bättre på.
Har tränat Sture på bordet inför kommande utställningar. Han blir lite väl till sig på borde så jag måste bromsa honom annars är han på väg av. jag mina vänner vi får allt se hur det går i ringen. Snygg och go är han hur det än går!
Har behandlat Alma med nya lasern över hennes höfter och det har varit väldigt positivt!
 Sture på bordet

 Alma får laser över höften.

I helgen har jag trimmat en spinone italiano. Åååå vilken mysig hund!! 
Ragnar är 11 månader så det är ju såklart lite jobbigt att stå still när en konstig människa ska rycka än i pälsen 😊
Svårt att stå still men det förstår jag så väl!!
Vi hann inte riktigt klart men han kommer igen om ett par veckor.

 Urmysiga Ragnar före och efter.


Har även hunnit med att kamma ur underull och vårfixa fina rara Millie. Hon är en speciell hund med mycket intregitet. Tycker det är så kul att jobba med hundar som inte är "som alla andra" det gäller även när jag jobbar med människor. Alla är inte stöpta i samma mall.  Man kan inte behandla alla lika. Vissa kan man bara köra på med , andra behöver lite lugn innan, andra behöver trygghet; jag fixar det här så kan du bara stå där och andra behöver lite "pondus" nu vännen står du där så är det snart klart 😊. Huvudsaken är att man respekterar individen och ger kärlek. Jag vet det låter självklart men så är det.
Det är så kul när det funkar, när jag faktiskt får jobba med hunden som är lite "besvärlig", när hunden känner förtroende för mig och jag får göra det som den är där för. Millies "lillmatte" som ju är vuxen nu var imponerad när jag kunde ta i henne på en gång och börja fixa henne. Men det handlar om som sagt att läsa och respektera individen oavsett om det är en människa, hund eller vem som helst.
 Millie före och efter

En riktigt skön vecka önskar vi er alla!!





2 kommentarer:

  1. Hon blev ju helt underbart fin, Millie!! Tänk, att det kan synas sån skillnad på en kirthåkor hund!
    Ja, är det nån som kan det där med att hantera svåra hundar så är det du! ❤
    Stor kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!! Det syns inte så mycket på bild som i verkligheten, men det blev stor skillnad!!
      Massor med kramar!!

      Radera