söndag 29 april 2018

Sture debuterar

Då var det dax för Sture att debutera i ringen, lite senare än man brukar men bättre sent än aldrig 😊
Han är nu 17 månader, redan oj va tiden går fort!

Ja som jag skrev i förra inlägget så tränade vi ju lite, Mia och jag sedan har det liksom inte blivit så mycket mer ringträning för oss....
Så ja man kan säga att jag var lite nervös inför dagens debut.
Dessutom blir ju lilla hjärtat åksjuk när vi åker bil. Vi har ju tränat på det och som sagt det går sakta men säkert framåt.

Men vilken kille jag har 💓
Så cool och lugn när vi var på plats.
Skötte sig perfekt i ringen ( för att vara första gången)

Behövde vi sitta i skämshörnan?
Nej då alla tre  Sture, Arvid och Wilma skötte sig ( Wilma tyckte det var lite jobbigt men hon fixade det galant ändå, bara att träna på)
Tyvärr hann jag inte stanna och se när Wilma intog ringen eftersom vi skulle hämta sonen i Eskilstuna där han har varit i helgen hos en kompis.

59 frallor på plats, hård konkurrens med andra ord.
Alla tre fick VG, så kul!!
Sture fick väldigt bra kritik. Det som domaren önskade var lite mer bröst och det håller jag med om men det kommer. Han har vuxit lite ojämt på sistone.
Hon tyckte jätte mycket om hans huvud och uttryck.
 Ja det kan jag förstå, älskar hans huvud 😍
Dessutom rör han sig jättefint!!
Jag vet jag är väl lite partisk men det är sant.

Väl hemma igen blev det lite trädgårdsfix. Planterat om lite i växthuset mm.

Så här laddar man kvällen innan en utställning om man är fralla och nybadad 😊

 Älskar det huvudet och hans härliga uttryck💗
Han är världens snällaste 😚




 Arvid blir synad i sömmarna. Måste säga att Mia gjort ett fantastiskt jobb med honom! Han har bara studsat, hoppat och sprungit passgång men idag rörde han sig jättefint!
Vilken go kille du har 💙


Ett litet inköp blev det.....min engelska ådra kunde inte motstå denna 😉
Nu blir det lugna gatan här hemma tills nästa helg då ska jag och Sture på en liten inoff utställning i Örebro som träning.
Sedan följer fler utställningar under sommaren. Känns kul att vara igång igen.


2 kommentarer:

  1. Huj huj huj, vilka fina bilder på Sture!! Ja, han är en riktig liten godbit!!
    Måste säga att jag tycker du och Mia var ruskigt snygga i ringen med!! Men så höga poäng fanns väl inte som passade er excellens! 😍 Hälsa hela högen där hemma.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!!
      Jag får överlämna äran till de fina bilderna på min man denna gång :)
      Kram!!

      Radera