söndag 17 december 2017

Tredje advent

Tredje advent och julen närmar sig med stormsteg!!

Jag hinner inte blogga så mycket som jag skulle vilja. Tiden räcker inte till allt jag vill göra och då måste man prioritera, tyvärr blir det bloggen som får lida just nu. Jag hinner helt enkelt inte redigera, ta bilder och skriva så mycket som jag skulle vilja men det blir nog bättre framöver.

Som idag, jättefint väder, lite lagom kallt (kanske lite för kallt om ni frågar Alma) solen sken från en klarblå himmel, ut i skogen och fota eller.......ja vem glömmer både kamera och mobil när jag, maken och hundar går till skogen 😆

Skit också, det skulle ha blivit jättefina bilder, nåja solen kommer ju att skina fler dagar😊

Förutom en skön promenad i skogen har vi storstädat inför jul så nu är det skinande rent till imorgon......Ni som har hundar och en tonåring vet vad jag menar.

Veckan som kommer är mer än fulltecknad. Har haft klipp och badhundar i helgen, många som vill fixa sina hundar till jul. På torsdag kommer kära moster och innan dess har jag några bad och klipphundar och massage/laserbehandlingar så som sagt fullt upp ända till sista stund, kul!! Men från torsdag blir det lugnt och bara invänta julen😊

Hmmm eftersom jag glömde kameran idag när det var så fint så får ni lite bilder från häromdagen när vi var i skogen och busade, men då var det gråååått.
Det är ju lite snö nu, hoppas den får vara kvar över jul🎅🎄



 Så här brukar det se ut, Sture smyger på Lilly, sedan blir det jaktlek.
 Snö, snö ⛄
Vackert är det!

Måste bara visa mina orkideer. 
Har aldrig haft så många knoppar nu till jul. Har tre stycken i fönstret och för en gångs skull blommar de och knoppar samtidigt. Det är så många knoppar och blommor att det inte syns på bild.
Men hoppas ni kan få en känsla av hur många det är!!


Nu önskar vi er alla en riktigt skön tredje advent och om jag inte hinner blogga innan jul så önskar jag er alla en riktigt skön jul!!

 Lilla sockersöta Tindra får sitta tomtevärd i år med.
Hon har fått ett så fantastiskt bra hem den lilla tjejen 💓

GOD JUL!!🎅

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder du tagit!! Och så söt Tindra är!!! Suuupersöt!!
    Skickar en kram från grann-stan
    Kraaaam

    SvaraRadera