söndag 10 december 2017

2:a advetnt

2:a advent 2017, 10 december, idag skulle min kära mor fyllt 82 år om hon fått leva, hon lämnade det här livet för 6 år sedan, jag saknar henne fortfarande så mycket, lilla mamma💕. 
Varje år tittade min mamma och pappa på Nobelmiddagen den 10/12, vilket ju var min mammas födelsedag. De juveler som drottningen hade på sig på nobelmiddagen fick min mamma av min pappa i julklapp.....ja så klart inte lika stora men bar hon safirer fick mamma ett litet halsband eller armband med safirer, var det rubiner så ja då blev det rubiner, kul ide om ni frågar mig 😊
Grattis mamma på födelsedagen!!💝

Idag på morgonen hade det kommit lite snö, skönt får då blir det lite ljusare. Det har varit så grått så det har inte varit någon mening med att ta kort på hundarna denna vecka, åtminstone inte ute.
Veckan har varit som den brukar med jobb både på FTV (folktandvården) och hemma med behandlingar. 
Det har inte varit så bra väder så vi har inte varit ute så mycket som vi brukar men jag har tränat lite inne. 
Oj va Sture tycker det är kul!!
Det är så roligt att jobba med honom, Alma och Lilly är också på och tycker det är urkul (ja till och med Alma?!)
Alma har varit lite dålig i sin bakdel i veckan så nu kör jag en laserkur på henne och det har hjälpt.

Jag har också badat och klippt 2 st hundar i dag.
Ett litet tips till er alla.
Ta några minuter i veckan och träna bordsträning och hantering. Det tar inte så lång tid men det hjälper er hund så mycket när den ska till tex veterinären, till hundfrisören eller få behandling av en massör 😉
Den känner sig lite tryggare och behandlingen blir så mycket trevligare framförallt för er hund som känner sig trygg!!
Men också för mig som behandlare.
Lägg en badrumsmatta på bordet, upp med hunden och träna att stå på ett bord ( inte alltid så lätt) känn igenom hunden och kamma/borsta den om det är en långhårig hund.

Jag har också fått så fina bilder av en kund som kommer och klipper sin hund hos mig.
Han är så duktig!! Han såg några bilder jag hade tagit på hundarna och frågade om han fick göra förstoringar på bilderna.  Så klart han fick.....ÅÅÅÅÅ vilka fina bilder det blev. Nu häger det nere i mitt behandlingsrum. Jag fick lov att plocka ner alla rosetter ( med en liten tår i ögat) men jag kan inte ha allt på väggen. Rosetterna ligger väl förpackade och faktum är att det blev ju väldig bra!!

 Blev inte så tokigt. Före och efter. 
Visst är det fina bilder!!


 Mina fina på promenad i morse 💓



 En av dagens bad och klipphundar. Lilla Fanny före och efter. En schnauzer klipps ju i regel inte men den här lilla tjejen har alltid blivit klippt så därför blev hon klippt hos mig med. Hon är extremt rädd om sina tassar därför fick jag göra det bästa jag kunde utan att hon tyckte det var för jobbigt.

 Freja känner ni igen. Hon är här för tredje gången och blir lite julfin.
Glad 2:advent!!

2 kommentarer:

  1. Många härliga bilder, vackra ord om saknad mamma och härliga berättelser om din vardag.
    Hoppas du får en bra vecka ❤
    Kram

    SvaraRadera