lördag 2 december 2017

Fösta advent

2:a december 2017
Imorgon är det redan 1:advent.
Ytterligare ett år är snart gjort och vilket år det har varit!!
Jag har läst till hundfrisör, haft/har fullt med underbara hundar (mattar och hussar med) som jag behandlar.
Jag har upplevt min livs värsta mardröm när jag miste Rex men också massor med glädje i det jag har gjort och lyckats med!
SötSture kom in i vårat liv tex, lilla godingen 💖
Alma och Lilly är alltid vid min sida. Tänk att mor och dotter kan vara så olika. Alma HATAR tidiga mornar, regn kyla och snö.....hon kan tycka det är roligt om det redan är snö på marken som man kan busa i men när det snöar.....fy f-n då vill hon ligga i sängen eller framför brasan 😊 Lilly däremot älskar att vara ute i skogen oavsett väder och är uppe med tuppen, men vill INTE ha täcke på sig, eller sele heller för den delen, nej halsband ska det vara, Alma däremot har gärna sele. Nu drar ju inte Lilly i kopplet så hon kan ha halsband utan problem.
Och Sture, ja han är som en liten farbror, går runt och filosoferar om livet, vill gärna vara NÄRA och då menar jag nära. Sitter man i soffan kryper han upp i knät och gosar in sig.

Idag har vi tagit det lugnt, varit ute i skogen, handlat lite och pysslat här hemma. Imorgon 1;a advent blir det julbord hos kära far på Finnåkers Kursgård,innan dess tänkte jag åka lite bil med Sture så han får träna och ja sedan är det ju måndag igen......tyvärr....
Men jag älskar den här tiden på året, advent när man får julpyssla lite, tända upp ljus och bara mysa, men redan efter nyår vill jag städa undan julen och invänta ljusare tider och våren ( men först kommer ju februari och den månaden brukar vara kall, mörk och LÅÅÅÅNG)
 Alma en tidig kall regnig november morgon, gillas inte. Hon ser faktiskt ut så här varje morgon när vi går upp tidigt😅
 SötSture, han blir bara snyggare och snyggare!!😍
Och alla mina tre 💗💗💗
Vi önskar er alla en riktigt skön och lugn 1;a advent!!

2 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt vad detta året kommit med!
    Och för din del både glädje och sorg.
    Vilka fina bilder på vovvarna!
    Ha en mysig första advent!
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit ett år fyllt av både sorg och glädje!!
      Kram!!

      Radera