fredag 14 juli 2017

Promenad och bad

Det är något speciellt med riktigt gamla vänner, sådana som man har haft sedan man var riktigt ung och som alltid finns där i vått och tort. Det spelar ingen roll om man inte har träffats på jättelänge det är som om det var igår ändå. Jag har en sådan vän en riktig pärla. Vi har hängt ihop sedan vi var 16-17 år typ ( nu är jag 46 ) så det är några år. Vi träffas inte så ofta men när vi gör det så är det precis som förr, vi skrattar massor ( har samma sjuka humor) och babblar om allt, mest hundar och hästar. Våra makar är också av samma skrot och korn så de har också roligt ihop.

Idag packade jag bilen full med tre frallor och åkte för att hälsa på henne. Vi tog en promenad med doggsen upp till en liten tjärn där hundarna fick bada......ja som sagt mina frallor badar inte gärna men Fia simmade efter pinnar och tyckte livet var toppen. Förutom när Rex var på henne. Han kan vara en riktig retsticka. Frallor leker gärna genom att "bitas" i bakhasorna på de andra hundarna, lite som boskapsvallare gör, detta gillas INTE alltid av andra hundar och det kan han inte förstå, det som är såååå kul 😇
Vi jobbar på det, att han ska förstå att det inte är ok.....

Efter det blev det fika och så körde jag lite laser på maken i husets hälsena, får väl se om han kan bowla igen snart 😊

Nu sitter jag själv hemma på altanen vi har precis grillat och ätit gott, hundarna sover och solen värmer fortfarande. Maken har åkt iväg och tittar på något bilrace som går här i Lindesberg i kväll. En riktigt mysig dag har vi haft.

Inte de bästa bilderna, ljuset var lite knepigt men men.














Vi önskar er en trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt ni haft det! Sol och bad!
    Fina bilder blev det!
    Kram, kram

    SvaraRadera