söndag 27 december 2015

Julen.

Nu har lugnet lagt sig efter en mysig julhelg.
Vi har haft min fina gamla moster här på besök från Stockholm.
Det var julmiddag hos oss på julafton och engelsk julmiddag på juldagen hos min far med min bror och hans familj så totalt var vi 12 personer och fyra hundar bägge dagarna.

Jag och maken har tagit långa promenader på morgonen med tjejerna innan allt dragit igång. Det är så skönt att komma ut i skogen på morgonen. Vi spatserar i lugn och ro och pratar om allt som man inte hinner prata om i veckorna.

Mina små damer har lärt sig vad det betyder när det ligger klappar under granen.....de är nästan värre än sonen så nyfikna är de :) Kollar in paketen noga och har ganska klart för sig vilka paket som hör till dem!
Ja kanske beror det på att det låg förutom en leksak också en vomrulle var i deras paket.
 De fick en jättestor fiskmås också som brölar i högan sky när de biter i den också, tur att de är bulldoggar så den är snart tyst. Hur kom jag på den idén....billig på Ullared och nu vet jag varför!! :)

Nu blir det ett par dagar med lugn och ro och det blir jätteskönt.

 Pappas söta Ejra!!
 Sonen försöker agera jultomte, inte lätt med fyra hundar som vill ha sina klappar NU!!



 Får vi inga fler julklappar?!
Köp inte en sådan här!!
Shit va den låter tänker nog Alma och Lilly.

Engelsk julmiddag med smällkarameller och kalkon.
En tradition som kommer leva vidare i vår familj.
Barnen älskar den engelska julmaten, förutom christmas puddingen och där håller jag med.

God fortsättning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar