fredag 2 oktober 2015

Bilder från förr!

Min man hittade ett foto på Lucas och 2 av mina gamla hundar idag.
Då tänkte jag att det vore lite kul att göra ett inlägg om alla hundar som har förgyllt mitt liv genom åren (likaså hästar, undulater, kaniner, marsvin, katter,  fiskar mm)
Så ner i källaren för att hämta upp alla gamla foton.
Jag vet inte hur det är med er men jag är lite så att jag tar fram gamla kort alldeles för sällan så jag har inte riktigt koll på var jag har alla gamla kort och det är många!!
Hur som helst så fattas det minst 3 gamla album från min barndom och framåt.
Bland annat så fattas det flera kort på hundar som jag har haft i mitt liv. Jag har också haft 3 st shetland ponnys och 2 varmblodiga travare, som jag tog hand om så de slapp åka till slaktaren....
Men tyvärr hittade jag bara ett kort på fina travare Augusta.

Jag for runt i källaren och letade fotoalbum som en galning så min make trodde nog att nu har Alexandra blivit tokig på riktigt!! :)
Tyvärr utan resultat men jag lovar att fortsätta leta. Antingen har de försvunnit i någon flytt eller så ligger de i någon låda väl gömd, men som sagt jag fortsätter leta :)

Men jag fick ihop en hel del trots allt.....
Här kommer en kavalkad av foton på några av de hundar (och katter samt en häst) som passerat och förgyllt mitt liv, några är hundar som inte har haft någonstan att ta vägen så de har såklart fått komma till mig och några har jag medvetet valt men oavsett så har alla givit mig såååå mycket!!!
Håll till godo :)
Bildkavliteten är inte den bästa men det är gamla bilder.
 Kortet som min man kom med. Lucas, min underbara boxer Sanna och amerikanksa spanieln Ebba en av de hundar som fick flytta in hos oss, visst är hon snygg, pälsen är som guld!
 Ja som sagt ...har alltid varit en stor djurvän.
Det här kortet är från 1972 :)
 Min första egna hund. Jag är 8 år här. Efter mycket tjat så lovade mina föräldar mig att om jag inte åt godis på 1 år så skulle jag få en hund. Tror inte de trodde att jag skulle anta den utmaningen, men det gjorde jag och fixade det!! Jag hade önskat mig en collie men det blev en cavaljer king charles spaniel , men så bra det blev!
 Min älskade Engelskade mastiff Wille.
Vilken underbar hund. Tyvärr fick han osteochondros i armbågarna och opererades  2 ggr på Albanos djursjukhus i Stockholm men fick somna in bara 1,5 år gammal. Men vilken hund!! Det var han som fick mig att läsa till hundinstruktör.  
På den här hunden finns det massor med bilder någonstans....
Här är han bara valp, han blev stor som en ponny!! 
Älskad av både hundar och människor!!
 Jag jobbade som kennelpraktikant i 1,5 år på en collie och sheltiekennel när jag var 17 år och jag var med när Lina blev till och såg världens ljus! Med på bilden är boxern Sanna och amrisen Maja som också är en av mina skyddslingar :)
 Lina och min och min kära mors afghan Pim, på henne finns det också massor med bilder någonstans....Vinthundar är något speciellt!
 Fina Augusta!! När hon flyttade in var hon skinn och ben. Här har hon precis kommit till mig. Kolla in öronen och blicken. Hon blev en riktigt go häst till slut, inte så go i början kan jag lova men det handlar om förtroende. När hon kom till mig var jag bara 16 år...Tänk att mina föräldrar lät mig ta mig an denna donna!!
 Sanna min älskade Boxer!! 
Åååå va jag har haft kul med henne. Shit vad jag saknar henne. Vill så gärna ha en Boxer igen!! Här är jag 25 år och nybakad Hundpsykolog. Den här hunden lärde mig massor!!
Här ska vi in på Boxerspecialen. Vi hade verkligen något speciellt!!

 Ju trängre desto bättre!!
 Jag och fina goa Maja amris som förövrigt gick superbra på eftersök!! En av mina skyddslingar. Supergo tjej som älskade allt och alla! Och underbara Sanna.
 Min första aldelles egna hund Terry!!
 Visst är hon snygg min Sanna!!


 Gammal och grå men så klok. Här med mammas och pappas dvärg schautzer Saga som också lärt mig massor. Hon var extremt rädd för åska och fyrverkerier, hon kände av åska långt innan den kom!
När min mor gick bort blev Saga så deprimerad så det var hemskt att se. 
 Sanna och Maja <3
Här har vi älskade storpudeln Nisse!!
Han kom till mig pga att hans kull var behäftad med hjärtfel, något som uppfödaren inte kunde han en aning om. Det är en risk man tar när man importerar. Istället för att ta bort kullen valde uppfödaren att hitta bra hem till valprna, så ja Nisse skulle vara en Boxertik men blev en lite storpudelkille utan hem, och sååååå bra det blev!! Vi fick glädjen att dela livet med underbara Nisse i 5 år innan hans hjärta sa nu orkar jag inte mer. Han är utan tvekan den mest känsliga hund jag någonsin har haft. Vad jag menar med det är att han kunde "läsa" mina tankar. Han visste precis vad jag menade utan att jag hade sagt något.
Så kul att träna lydnad med honom.
På tal om känslor...
Måste jag bara berätta om Nisse.
Han gick ALDRIG upp i sängen, inte för att han inte fick utan för att han inte ville.
När min mor gick bort hade jag varit på sjukhuset hela natten och kom hem kl 05.00
Gick och la mig i sängen ca kl 05.30 då gick min man upp så jag skulle få sova.
Upp i sängen kliver Nisse, lägger huvudet på kudden precis brevid mig och tittar mig djupt in i ögonen med sina underbara kloka ögon och ligger brevid mig tills jag har somnat.
KÄRLEK!!

Hoppas jag hittar resten av korten.
Ha en skön helg!!


2 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg!! Så superroligt att få se alla de hundar jag bara hört talas om. Nisse hann jag ju träffa, och lilla Saga, men resten var okända för mig.
    Tänk vilken skatt att ha fått dela livet med såna pärlor! Vilken livskvalitet man får när man "ramlar över" några riktiga trotjänare.
    Man blir sugen att komma och leta gamla bilder med dig. Började nästan gråta när du skrev om Nisses tröst - trots att jag hört det förut.
    Stor kram, vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att du gillade det! Har inte hittat mina album utan får nog ta en sväng till kära far och se om han har fler kort.
      Kramar!!

      Radera