fredag 21 februari 2014

Grått

Grått, grått och mera grått!!

Vilken grå dag det har varit idag.

Vi åkte in till Örebro idag för lite shopping.
Sonen skulle köpa ett TV-spel och jag lite fröer.
Det blev tomater, chili, squash, paprika och nytt för i år brysselkål och kronärtskocka.

Jag tycker om att hålla på lite i trädgården och har förkultiverat fröer några år nu. Förra året när vi bodde i Bergkvara fick jag en gigantisk skörd av tomater, chili och paprika. Tyvärr så får jag nog inte det i år för jag har ingen glasveranda längre där man kan ha plantorna och ljuset ute är ju helt annorlunda vid havet. Fast jag tror nog det blir en lite skörd ändå :)

En skönhet som heter duga fick följa med hem från Örebro...Ååå vilken underbar doft som sprider sig i köket!!

När vi kom hem var det dax för promenad i gråvädret.
Vi har fått ca 10 cm snö inatt och när jag var ute så töade det.



Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar