söndag 1 september 2013

En dag med både hästar och hundar!

Idag har jag varit hos en av mina bästa vänner och ridit. Det är ca 3 år sedan jag red sist, så jag är minst sagt lite ringrostig :) Men vilken härlig dag det blev, solen sken och det var lagom varmt! Så kul!!
Efter det var det dags för hundpromenad i Lindesberg igen så det var bara att äta lite och iväg. Vi håller på att fixa en jättestor hundrastgård i Lindesberg och idag hade vi ett litet "premiär släpp" i rastgården efter promenaden. Vilken härlig syn att se alla glada hundar som lekte jaktlekar. Alma hittade en ny kompis i Mexikanska nakenhunden Cindy.
Sonja är ju i slutet av löpet så hon fick vara hemma med husse och lillhusse men nästa gång får hon följa med!
Nu börjar träningsverken komma....undrar om jag kommer ur sängen imorgon :)

 Söta varmblodet Hanna som jag red!
 Här samlas alla hundar innan vi gick på promenad.

 Vilket gäng!
 Alma med nya kompisen Cindy i hundrastgården.
 Full fart!!!

 Cindy gör lekinvit och Alma hänger på.

 Samling för lite godis hos Therese.
 Full fart igen!
Nu börjar jag bli trött matte.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig stund det blev!!
    Typiskt att jag ska hålla på och bjuda på godis jämt! ��
    Men jag bli poppis i alla fall!
    Nu längtar man ju redan till nästa promenad!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med, en härlig eftermiddag blev det. Ääh lite godis är väl aldrig fel!!
    Längtar också till nästa promenad, då kan Sonja följa med!!

    SvaraRadera