fredag 21 oktober 2016

En vecka

En vecka har gått sedan valparna flyttade. Jag har fått löpande info och både Bosse och Saga har det så bra!!

Tindra är ett litet busfrö men med glimten i ögat. 
Jag har klickat in henne och vi har börjat träna på att stå på trimbordet, lite ögonkontakt mm.
Det går sakta men säkert framåt.
I skogen är vi i stort sett varje dag.
Hon får ju fortfarande mest åka ryggsäck, hon trivs iryggsäcken med. Häromdagen började det ösregna när vi var ute så jag fick dra upp dragkedjan på ryggsäcken nästan helt bara ett litet lufthål, men vem tror ni somnade och sov så skönt i sin lilla ryggsäck?

Hon och Rex har blivit bästa kompisar och leker gärna och mycket. Ibland  måste jag dela på dom för Tindras skull.

I veckan har jag masserat och behandlat både nya och gamla "patienter". 
Jag har ju inte annonserat mer än på fb så det känns lite extra roligt när man får nya hundar via mina "stammisar"
Nästa vecka har jag flera nya och veckan efter det med så nu börjar det rulla på.
Så kul!!

Idag har vi äntligen fått in vår kamin. Jag älskar att elda en brasa på kvällen när det börjar bli höst, i det här huset har vi inte haft någon kamin. Men nu har vi installerat en contura kamin.
Gissa vilka som kommer ligga framför brasan i vinter......rätt gissat hundarn och då framförallt Alma :)






 Tänkte väl att just Alma och Lilly skulle slå sig ner framför brasan:)

I morgon ska jag och Rex åka och träna lite med några vänner från Lindesbergs Hundcenter det blir spännande. Han har ju inte fått så mycket träning de sista månaderna med tanke på valparna så han har minst sagt MASSOR med energi :)
Hade tänkt ta med Tindra med men det ska bli blött och blåsigt så hon får vara hemma med mamma och mormor.

En skön helg önskar vi er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar