söndag 4 september 2016

Avmaskning och mys

Tog med Rex på en tidig skogspromenad i morse, redan kl 09.00 var vi i skogen. Luften var så där frisk och krispig som den är på hösten. Fullt med jättefina spindelnät överallt , solen sken och det var så tyst förutom fåglarna. Tyvärr glömde jag både mobil och kameran hemma så inga bilder från i morse men det kan vara skönt att bara vara untan mobil mm.

 Väl hemma var det dax för första dosen med avmaskning.
Den första är alltid värst tycker jag, valparna är ju inte van med något annat än di från mamma och så kommer den där människan som varit så snäll innan och trycker i valparna något jätteäckligt!!
Jag far så illa när jag ser att de hulkar och fräser men jag vet att om 10 minuter så diar de friskt, men ändå det skär i hjärtat men måste göras.

Det är en väldigt lugn kull, de är så till freds, ett litet gny då och då är vad som hörs men idag hörde jag ett litet woff från valplådan.
Jag tror både jag och Lilly såg lika förvånade ut :)
Det var antingen Tiger eller Rock me som fick till ett litet läte.
De börjar röra på sig mer nu och tycker om när man kliar och gosar med dom.

Lilly är som sagt en toppenmamma och jag måste säga att de är helt underbara alla fyra, lugna och trygga!





En skön Söndags eftermiddag önskar vi er alla!!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att allt går så bra! De är så otroligt söta!
    Kram

    SvaraRadera