söndag 7 augusti 2016

Inrett valprummet!

Nu är kontoret/kliniken omvandlat till valprum.
Jag har städat, skurat och decinfekterat så nu luktar det som värsta spritfabriken :)

Valplådan är på plats. Samma som hon själv bodde i de första veckorna. Nu är den mysig med filt och vetbed men när det är valpningsdax byter jag ut det till tidningar och gamla lakan som hon kan riva och bädda med.

Det sista är inköpt idag så nu är allt till valpningen på plats.
Jag har gjort rent alla instrument, flaskor, spolsprutor mm.


Ikväll flyttar jag och Lilly in. Bara ca en vecka kvar nu....Så spännande men jag börjar bli lite nervös.
Hon är verkligen stor nu och orkar inte röra sig så mycket längre. Hon äter mycket bättre och det är ju bra men snart ska jag dra ner lite på maten igen.




 Ja som sagt hon är stor nu....Hur många tror ni det är?
Mom to be!!

6 kommentarer:

  1. Anna-Carin Karlsson7 augusti 2016 kl. 11:11

    Vad väl förberett och fint Du har ordnat det för lilla fina prinsessan...Känns tryggt...Förstår att det börjar kännas lite nervöst...har också lite känsla av 'fjärilar i magen'...Många kramar !...

    SvaraRadera
  2. Oj,bara en vecka! 😚 men det ser mycket mer anvanceat ut än vad jag har trott (valpningen).
    Jag tror det kommer 4 valpar- tre hanar och en hona för att vara mer exakt! ❤ / Elin thor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj va spännande, tre hanar och en tik, ja vi får se om du har rätt ;)
      Mvh
      Alexandra

      Radera
  3. Men jösses amalia, vilken mage!! Tror hon växer en decimeter i omfång för varje ny bild du tar!!!
    Jag tror on får lika många som morsan - 6 ljuvliga små valpar. Fawn och tigrerade - nån enstaka skäck, men annars tror jag på helfärgade.
    Ska bli så oerhört spännande!!
    Sov gott i valprummet nu!
    Kraaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är hon stor!! Ja kanske det blir 6 st :) Tror det är ojämt antal för hon är större på ena sidan, nu är det spännande! jag tror också på mest enfärgat.
      Kramar!!

      Radera