onsdag 6 november 2013

Hunduppfödarutbildning

Jag planerar att ta valpar efter Alma till våren.
 
Eftersom jag tycker om att vara så väl förberedd som man bara kan så började jag på SKK:s uppfödarutbildning igår.
Den är indelad i olika delar och nu går Genetikkursen i Örebro.
Jättespännande ämne tycker jag!!
 
Vi var 14 st deltagare, några som var erfarna uppfödare och några som inte har haft någon kull ännu. Vi har olika raser vilket också är kul.
 
Det blev en hel del skratt och snack om avel och så klart genetik. Jag kan säga att det inte är lätt. Varför kan en kull bli jättebra medans nästa med samma föräldrar blir mindre lyckad?
Eller varför kan en kull efter tillsynes helt friska och sunda föräldrar få sjuka valpar?
 
Det kommer att bli en hel del pluggande framöver men jättekul!!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar