söndag 26 mars 2017

Vilken underbar helg!!

Vilken helg!!
Jag prickade verkligen in rätt helg för vila.
Solen har skinit och skiner från en molnfri himmel och idag har det varit varmt som en försommardag.

Igår fm efter vi hade varit med hundarna en sväng till skogen åkte vi till Nora och fikade. Det finns inte så många bra fik här i Lindesberg med i Nora finns ett toppenfik!
Kaffe, räkmacka och kladdkaka, mums!

När vi kom hem var jag och maken ute i trädgården hela dagen och hundarna var med och solade.....ja inte Rex han vill vara med och kolla vad vi gör hela tiden . Han är så go den killen.
 Fast jag sliter mitt hår över honom ibland älskar jag honom så mycket och det blir mer och mer sällan som jag sliter mitt hår över honom. Till och med min man tycker han är jättemysig nu, jag visste väl att han skulle älska Rex tillslut 😉 

En god middag med ett glas rött avslutade en fantastisk lördag.

Söndagen började inte sämre!!
Frukost gjord av maken. Kaffe på sängen med nybakad fralla, macka alltså, eller ja det kom allt tre frallor som ville morgongosa i sängen med......
såklart de fick!!

Sedan har vi varit ute hela dagen. Jag är så sugen på att sätta igång i växthuset men det är ju för tidigt ännu men jag har planterat om några av mina plantor, tomater och vattenmelon. Paprikan är påväg men den tar längre tid på sig.
 Påskliljor i kruka funkar alltid på våren så det fick jag ner i några krukor bara för att det är så fint.
En gofika med hemgjord blåbärspaj ( de sista blåbären från förra året) och kaffe i solen, såå mysigt 😎
Rensat det första ogräset i rabatterna.
 Fick också upp vårat " insektshotell" 
Perfekt i trädgården, en fristad åt alla bra insekter som pollinerar våra växter!!
Nu har vi precis ätit en god söndagmiddag, både vi och hundarna så nu ska jag och sonen krypa upp i soffan och se om vi hittar en bra film att hyra, så bra att man kan hyra film via TV:n.....det kunde man inte när jag var ung 😊
Imorgon är det måndag igen men efter en så skön helg känns det helt ok!!

 Lilly och Rex i solen 💕. Fjolårsgräset är ju inte direkt vackert i bakgrunden.
 Alma, min älskade i solen 💖
 Åååå nu vill jag sätta igång!!
 Påskliljor är aldrig fel.
 Insektshotellet.
Välkomna att boka rum 😍
Min vackra, snälla, underbara prinsessa Lilly i vårsolen 💗

2 kommentarer:

  1. Men hej å hå vad mysigt ni haft!! Liiite avis! Här har det varit fullt upp, men mycket trevliga saker också.
    Ha nu en riktigt bra vecka! Vi ses på jobbet 😃
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en fantastisk helg, så skönt :)
      Kramar

      Radera