söndag 13 maj 2018

Sol, värme och ledig!

Jag har varit ledig i 4 dagar!
Lovade mig själv och familjen att vara helt ledig denna helg.
Ååååå det var faktiskt svårt att hålla för det är många som vill ha sina hundar sommarfixade och så har jag en del behandlingar som skulle behöva komma in, men nej jag hade bestämt mig för att vara ledig.
....Har bara fixat två föreläsningar/massagekurser som jag har planerade. En till Hällefors nästa helg och så ska jag hålla en föreläsning på Frallaspecialen ( frallaklubbens utställning)
Ja och så har jag fixat instuderingsfrågorna till kursen "avancerad laser" som jag ska gå i slutet av maj. 
Men annars har jag varit ledig. Fixat i trädgården och växthuset, myst i solen, gosat med doggsen, som för övrigt tyckte det var lite för varmt för långa promenader så vi tog det lugnt, ätit gott och vilat 😊
Det behövde både jag, doggsen och familjen.
Jag är ju väldigt hemmakär, tycker det är såååå skönt att bara vara hemma när jag är ledig!!

Köpte en hundsäng på lidl som hundarna kunde ha på altanen. Tänkte den kommer Alma att ta i besittning men nej det är Lilly som bara älskar den solsängen. Där ligger hon som den prinsessa hon är och myser i solen🌞

Plockade fram lilla "hundpoolen" med idag. Alma och Lilly är inte så imponerade, det var inte Rex heller men Sture, wow han klev i i förmiddags och klev ur för någon timme sedan. Han har stått där hela dagen, tur att dom andra inte är så impade av kallt vatten för man kunde se på honom, poolen är min bara min!!😈

Tänkte efter ett tag att han kanske inte kan kliva ur själv efter som han stod där så länge så jag lyfte ur honom, då blängde han surt på mig. Han tänkte nog va sjutton gör du?!! Släpp ner mig!!
Ja sedan klev han direkt i igen, beache 2018 😎🌞


 Ja, just ja, det är den där poolgrejen med skitkallt vatten, säger Alma och Lilly


 Är du inte riktigt klok, ska du kliva i ?!
Japp det ska jag. Skööönt med svalka.
 Poolen är min bara min 👿
 Du kan ha din kalla pool för dig själv, vi har det bra ändå😎💖🌞
Min pool, bara min pool!!
Ja och där står han och funderar över livet. Lite som tjuren Ferdinand under sin korkek😅💗

Hoppas ni har haft en lika skön helg som vi.
Kram till er alla!!



2 kommentarer:

  1. Men du vad härligt ni har det!! Och en sån där hundsäng vill mina hundar också ha! Kanske måste ta mig en tur. Funderade på att göra en själv men vi har så mycket annat att göra....
    Silas vill också ha en pool! Måste skaffa sån också 😎
    Kraaaam ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den sängen är riktigt poppis!!
      Kramar

      Radera