måndag 6 februari 2017

Första helgen avklarad

Då har jag tagit mig igenom första helegen i Hundfrissörutbildningen. Galet kul men oj va man blir trött i huvudet av allt som ska rymmas där 😅
Första dagen var det mest teori medans andra var det praktik. Jag fick äran att ta hand om en storpudel tik.
Så fin, ni som följt mig ett tag vet att jag har haft en storpudelhane som jag fullkomligt älskade. Hela familjen älskade Nisse så jag blir inte förvånad om det kommer en storpudel till familjen igen om några år .

Det var bad, torkning och hygienklipp av hundarna. Det betyder att man klipper runt rumpa, en del på mjuka magen ( inte hela magen) kollar öron, klipper klor och tassar,  på pudel klipper man ansiktet med. Vi är 7 st som går och det var en mycket trevlig och rolig grupp.

Här har vi "min kund"
Före och efter.
Inte så tokigt om jag får säga det själv 😉
Bilderna är jättedåliga, jag vet men de är tagna med mobilen.


Nu behöver jag hundar att träna på så hör av er om ni har en hund som behöver lite bad, trimm eller klipp!!

Idag böjar jag inte förrän kl 13,00 så jag tog mina fina ut i skogen på fm. Vi gick en extra lång sväng idag. Det snöar men det är jätteskönt ute!!
Hundarna var som tokiga och for runt och lekte.





Nu ska jag snart fixa lunch och sedan iväg till jobbet.

2 kommentarer:

  1. Men det är ju inte klokt, så duktig du är redan!! Måste nog skaffa mig en pudel jag med och lämna till dig!
    Oj, vad du kommer passa bra som hundfrisör!
    Lycka till i fortsättningen!
    Kraaam

    SvaraRadera